Szakértői vélemény

A járművezető-képzés nem egyszerű segédmunka, hanem komoly hivatás! A minőségen emberéletek múlhatnak, ezért nem engedhető meg, hogy a szakterületen a gátlástalan profitszerzés háttérbe szorítsa az ügyfelek és a társadalom érdekeit. Valószínű, hogy a szakterületet pontosan ebből a célból rendelték hatósági felügyelet alá, azonban az eredeti szándék valahol, valamikor, úgy tűnik, súlyos gellert kapott.

 

Miközben folyamatosan csak arról hallani, hogy a vezetők mennyire elkötelezettek a közlekedésbiztonság iránt, az élet azt igazolja vissza, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a felettes minisztérium sajnos téved, amikor azt állítja, hogy jó úton vagyunk, és csak kisebb erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy az ENSZ felé tett vállalásunknak eleget tegyünk. Nem téved viszont, amikor a honlapján minősíti a szakterületet.
Az NKH honlapján említett problémák sajnos valóban fennállnak.
 

Az elmúlt években a szakterület elhivatott szakértőjeként folyamatosan elemeztem a járművezető-képzés történéseit, kerestem az összefüggéseket, a hibák okait és a megoldást egyaránt. Másokkal ellentétben én azt állítom, hogy nem a hatóságtól kell várni a megoldást, hiszen ha a problémát piaci szereplők idézték elő - akkor azt a piaci szereplőknek is kell megszüntetniük! (természetesen nem ugyanazoknak, akik felelősek a szakterület mélyrepüléséért)
Sajnos az iskolák többségének tökéletesen megfelel az évek óta tartó zavarosban halászás - és addig, amíg az ügyfeleket sikeresen be lehet csalni az árlehúzó csapdákba, addig ez a mentalitásuk nem is fog megváltozni. Ez a mentalitás azonban kockázatos!

A szakoktatók ma még ahhoz a helyzethez kénytelenek alkalmazkodni, amit a trükkös iskolák árleszorító hatása idézett elő. Egy dolog azonban biztosan állítható.
Amint erre lehetőség nyílik, a becsületes és korrekt oktatók azonnal ott fogják hagyni az őket gátlástalanul kihasználó iskolákat!